Tahinin Faydaları Nelerdir?

Tahin ya da tahan susamın ezilmesiyle elde edilen sıvı bir besindir. Sağlık için sayısız faydaları olan tahinin üretimi 2 türlü yapılır. Birincisi susam taneleri kepeği ile ezilerek, diğeri ise susamın kepeğinden ayrılarak ezilmesi ile yapılır. Tahinin faydalarından tam olarak yararlanabilmek için kepekli tahin tüketilmesi gerekmektedir.

Tahinin 15 Faydası:

1. Minerallerden zengin bir besindir. İçeriğinde iyi miktarda fosfor, lesitin, demir, potasyum ve magnezyum bulunur.
2. Tahin, karaciğerin temizlenmesinde etkili olan metioninden zengin bir besindir.
3. İçeriğindeki antioksidanlar toksin maddelerin zararlı etkilerinden vücudu korur.
4. Çok iyi bir kalsiyum kaynağıdır. Kemik gelişimine katlı sağlar. Kemik erimesinin önlenmesine yardımcı olur.
5. Vitaminlerden zengindir. E vitamini ve B grubu vitaminlerden B1, B2, B3, B5 ve B15 tahinde iyi miktarda bulunur. Özellikle antioksidan bir vitamin olan E vitamini kanserlerden korunmanızı sağlar.
6. Hücrelerin sağlıklı büyümesine yardımcı olur. Hücrelerin yapısını korur. Yaraların iyileşmesini hızlandırır.
7. Cilt sağlığına katkı sağlar.
8. İyi bir protein kaynağıdır.
9. Alkali minerallerden zengin olması sebebiyle vücudun asit-baz dengesinin düzenlenmesine yardımcı olur. Bu yolla kilo vermeye katkı sağlar.
10. Demir eksikliğine bağlı kansızlığın önlenmesinde etkilidir.
11. İçeriğinde sağlık için çok faydalı olan yağlar bol miktarda bulunur.
12. Yaşlanmaya bağlı görülen Alzheimer hastalığının önlenmesi ve tedavisinde etkilidir.
13. Bağışıklığı güçlendirerek hastalıklara karşı koruma sağlar.
14. Safra taşlarının düşürülmesine yardımcı olur.
15. Anne sütünü arttırıcı etkisi bulunmaktadır.

Tahini geleneksel olarak pekmezle tüketiriz ki bu ikili çok iyi bir enerji kaynağıdır. Ancak tahini beslenmeye daha fazla dahil etmek tahinin faydalarından daha çok yararlanmak adına akıllıca olacaktır. Salata soslarına ekleyerek hem salatalarınıza lezzet hem de sağlığınıza sağlık katabilirsiniz.Susamın Faydaları yazımızı da okumanızı öneririz.

Hiç yorum yok: